Tarom îşi înjumătăţeşte flota: cu ce preţ vrea să vândă cele 14 avioane

Economie

Publicat 2021-04-10 08:12:54

Compania Tarom a anunţat că va vinde 14 dintre cele 29 de aeronave pe care le deţine, în special aeronave fabricate în perioada 1993 - 2007.

Este vorba despre aeronave Boeing, ATR şi Airbus fabricate în perioada 1993-2007. Suma pentru care sunt scoase la vânzae este de 99 de milioane de dolari. Cel mai mult se cere pe o aeronavă Boeing 737 din 2003, aproape 14 milioane de dolari, potrivit datelor publicate de boardingpass.ro. Alte şapte aeronave mici, folosite în cursele interne sau pe distanţe scurte ar urma să fie predate companiei ATR cu care TAROM a semnat un contract pentru achiziţia a nouă aeronave noi, din care patru au fost deja livrate.

Peste şase ani, flota companiei TAROM ar trebui să fie formată din 21 de aeronave, dintre acestea 14 trebuie să fie noi. Aici intră cele 9 aeronave ATR şi cinci aeronave Boeing 737 MAX care ar urma să fie livrate începând cu anul 2023 şi care costă 586 de milioane de dolari. Din flota actuală doar şapte aeronave vor mai zbura, potrivit DCNews.

Este puţin probabil ca TAROM să obţină suma vizată având în vedere că nu este singura companie aviatică care are probleme ca urma a reducerii zborurilor din cauza pandemiei. În lume multe companii au decis să-şi reducă flota pentru a reduce cheltuielile.

Planul de restructurare mai prevede ca până în vară compania să renunţe la 700 de angajaţi.

Modernizarea flotei Tarom a început în 1992

În anul 1992 TAROM demarează un proces intensiv de modernizare a flotei. Două aeronave AIRBUS A-310 au fost achiziţionate în anul 1992 (ieşite din flotă în anul 2018), două aeronave BOEING 737 -300 în anul 1993, iar un an mai târziu alte trei aeronave BOEING 737 –300 s-au alăturat flotei TAROM. În perioda 1998 – 2000, flota TAROM s-a îmbogăţit cu şapte aeronave ATR 42-500 pentru curse interne şi regionale, iar în perioada imediat următoare, 2001-2004, TAROM achiziţionează patru aeronave BOEING 737 - 700. TAROM îsi continuă procesul de modernizare a flotei, astfel că în perioada 2006 – 2007 sunt cumpărate patru aeronave AIRBUS A318. În anul 2009 TAROM îsi măreşte flota de ATR cu două ATR 72-500. În 2017 şi 2018 sunt închiriate în leasing operaţional patru aeronave BOEING 737-800 NG, flota TAROM ajungând astfel la 25 de avioane. În primele 3 luni ale anului 2020, patru ATR 72-600 (dintr-un total de 9 aeronave noi de tip ATR 72-600, închiriate în leasing operaţional) intră în flotă, Compania TAROM operând în prezent pe zborurile externe şi interne cu o flotă compusă din 29 aeronave. 4 aeronave BOEING 737-700 Capacitate: 14B+102Y Anvergură: 34.3 m Lungime: 33.6 m Înălţime: 12.5 m Viteza de croazieră: 870 Km/h Altitudine de croazieră: 10.000 m Greutate maximă: 68 t / 65.7 t Distanţa max. de zbor: 4.900/4.100 Km 4 aeronave BOEING 737-300 Capacitate: 134Y(8B+126Y) Anvergură: 28.9 m Lungime: 33.4 m Înălţime: 11.1 m Viteza de croazieră: 800 Km/h Altitudine de croazieră: 10.000 m Greutate maximă: 56.472 t / 60.1 t Distanţa max. de zbor: 2.780km/3.400km 4 aeronave AIRBUS A318-111 Capacitate: 14B+99Y, 26B+81Y Anvergură: 34.10 m Lungime: 31.45 m Înălţime: 12.5 m Viteza de croazieră: 850 Km/h Altitudine de croazieră: 10.700 m Greutate maximă de decolare: 61.5 t Distanţa max. de zbor: 2.780 km 7 aeronave ATR 42-500 Capacitate: 48BY Anvergură: 24.56 m Lungime: 22.68 m Înălţime: 7.6 m Viteza de croazieră: 550 Km/h Altitudine de croazieră: 7.000 m Greutate maximă: 18.6 t Distanţa max. de zbor: 1.200 Km 2 aeronave ATR 72-500 Capacitate: 68BY Anvergură: 27.05 m Lungime: 27.16 m Înălţime: 7.6 m Viteza de croazieră: 520 Km/h Altitudine de croazieră: 7.000 m Greutate maximă: 22.8 t Distanţa max. de zbor: 950 Km 2 aeronave Boeing 737-800 NG Capacitate: 189Y Anvergură: 35.8 m Lungime: 39.5 m Înălţime: 12.5 m Viteza de croazieră: 870 Km/h Altitudine de croazieră: 12.497 m Greutate maximă la decolare: 79 t Distanţa max. de zbor: 5400 km 2 aeronave Boeing 737-800 NG Capacitate: 160BY(16B+144Y) Anvergură: 35.8 m Lungime: 39.5 m Înălţime: 12.5 m Viteza de croazieră: 340 KCAS Altitudine de croazieră: 41000 ft Greutate maximă la decolare: 77 t Distanţa max. de zbor: 3066 NM 4 aeronave ATR 72-600 Capacitate: 72BY Anvergură: 27.05 m Lungime: 27.16 m Înălţime: 7.6 m Viteza de croazieră: 500 Km/h Altitudine de croazieră: 7.000 m Greutate maximă: 23 t Distanţa max. de zbor: 1020 Km

Sursa
Economie
INS: Produsul intern brut a crescut cu 2,8% în primul ...

Produsul intern brut a crescut cu 2,8%, pe serie ajusta...

Economie
INS: România a avut o creştere economică de 2,8% în...

Produsul intern brut a crescut cu 2,8%, pe serie ajusta...

Economie
News Alert INS: Economia României a crescut cu 2,8%, ...

PIB-ul României a crescut în primul trimestru din 202...

Economie
Daniel David, rector UBB: ”Respectă tradiția, țint...

Doctorul în psihologie Daniel David este președintele...

Economie

Studiu: Vaccinurile produse de Moderna și Pfizer au un răspuns imun ...

Cercetătorii din Statele Unite ale Americii au efectuat un nou studiu care arată eficacitatea vacc...

Ediţia din 2021 a Forumului Economic Mondial, programată în Singapore, a fost anulată...
Forumul Economic Mondial a anunţat, luni după-amiază, că reuniunea de anul acesta, programată în Singapo...
Declaraţia Unică 2021 se poate depune până la data de 25 mai. Cine completează formul...
Declarația unică se completează şi se depune, până la data de 25 mai 2021, de către persoanele fizice c...
Drulă, despre podul de la Brăila: Începe ridicarea platformei de lucru. Cablurile cânt...
Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunţat luni că începe ridicarea platformei de lucru de la p...
Economie
CNAIR construieşte un drum de legătură între Uzina ...

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii ...

Economie
WarnerMedia, deținut de AT&T ar putea fuziona cu Disco...

Compania AT&T este discuții avansate pentru a fuziona ...

Economie
După pandemie, revizuirea totală a calității aerulu...

În pandemie, mai mult decât oricînd, ar trebui să n...

Economie
Dezastrul COVID-19 care riscă să se transforme într-...

Al doilea val COVID-19 a lovit mortal India, a doua cea...

Economie: Premieră în sistemul energetic: cărbunii ies de pe podiumul producătorilor

Cărbunii au livrat anul trecut 16,5% din energia României, situaţie fără precedent în contextul în care marile termocentrale din bazi...

Economie: GÂNDUL FINANCIAR: Violența domestică. Anca Dragu, președinta Senatului: „Ne trebuie instituții și mecanisme care efectiv să protejeze femeile”

Violența domestică, traficul de persoane și drepturile persoanelor cu dizabilități sunt trei dintre domeniile pentru care președinta S...

Economie: Top 2020: Las mayores empresas de Rumania

Un análisis de Business Magazine basado en datos del Registro Mercantil nos presentó, a finales de 2020, el top de las empresas más grand...

Economie: Proiect grandios pentru Salina Turda: 27 de milioane de euro vor fi investite pentru modernizarea Minei Iosif

Finanțarea va fi atât din partea municipalității cât și de la Uniunea Europeană. Autoritățile locale doresc astfel dublarea...

Economie: Investiţii inteligente, în plină pandemie. Cum a luat naştere primul Coffee-to-Go pe roţi din Iaşi

În perioada asta mulţi ar evita orice investiţie. Dar pentru un om cu experienţă în afaceri oportunităţile apar în orice moment. Ia...

© Copyright 2021 i-Stiri.ro - Stiri din ziare, reviste, ultimele stiri.
Continutul si imaginile stirilor sunt © Copyright-ul site-urilor de la care au fost preluate. i-Stiri.ro nu este raspunzator pentru continutul lor.