Se pornește tăvălugul pentru războiul printre ghețuri. Ce va face noul vehicul blindat în Arctica

Economie

Publicat 2021-04-10 16:36:16

Armata construiește un vehicul tactic unic pentru a desfășura misiuni de luptă cu risc ridicat, în condiții de vreme extremă. Proiectul face parte din efortul SUA de a-și crește prezența și tempo-ul operațional în regiunea Arcticii, potrivit NationalInterest.

O echipă din industria de inginerie Oshkosh Defense-ST a fost însărcinată să construiască primul său vehicul pentru toate tipurile de vreme rece (CATV).

Bazat în mare măsură pe familia de vehicule ST Engineering Bronco 3, CATV va efectua misiuni de comandă și control arctic, evacuare a accidentaților sau misiuni de transportare a trupelor în mijlocul peisajului arctic înghețat.

Un document strategic al Armatei Arctice, numit „Recâștigarea dominanței arctice”, menționează clar „mobilitatea” drept o provocare serioasă a operațiunilor armatei în Arctica. Oferind și o explicație pentru rapiditatea cu care armata se mișcă pentru a achiziționa aceste vehicule.

„Arctica nu este o provocare doar din cauza temperaturilor extreme. În multe cazuri, mobilitatea rămîne o provocare în timpul iernii. Vara reprezintă provocări semnificative pentru multe vehicule cu roți, în timp ce cea mai dificilă perioadă este dezghețul de primăvară, când mișcarea solului devine imposibilă pe zone considerabile de teritoriu ”, subliniază documentul.

O parte a obiectivului armatei, articulat în această strategie este de a aborda această provocare de mobilitate prin înlocuirea vehiculelor actuale de sprijin cu o nouă platformă. Care să facă față mai bine frigului extrem și la înălțimi mari.

Firma americană Oshkosh Defense a construit vehicule protejate împotriva ambuscadelor, rezistente la mine (MRAP) și acum este provocată cu această tehnologie pentru zona Artică.

Armata folosește deja vehiculul MRAP All Terrain Vehicle (M-ATV), precum și vehiculul tactic ușor comun. Având în vedere că acestea sunt deja în funcțiune, nu ar fi surprinzător dacă unele dintre noile caracteristici CATV ar fi construite sau modelate după elemente de succes ale M-ATV-ului.

Cu siguranță, a conduce un vehicul într-un mediu cu dispozitive explozive improvizate necesită elemente de expertiză care pot fi extrem de necesare acum pentru Arctica.

În 2008 și 2009, după eșecul vehiculelor armatei SUA în Afganistan, comandanții operaționali au lansat o cerere urgentă pentru un vehicul off-road mai manevrabil. Care să poată funcționa la viteze mari și să ofere protecție împotriva exploziilor de tip MRAP.

Chiar dacă bombele de la marginea drumului nu prezintă o amenințare în locuri precum Arctica, M-ATV-urile încorporează un sistem de suspensie independent TAC 4i, conceput pentru a optimiza performanțele off road.

Prin urmare, deși este posibil să nu fie nevoie de o carenă în formă de V care să devieze explozia, există anumite terenuri accidentate și neuniforme în Arctica, care vor necesita o suspensie asemănătoare M-ATV-ului.

Armata intenționează să achiziționeze până la 200 de CATV-uri printr-o afacere viitoare, în 2022, explică Oshkosh.

Sursa
Economie
Probleme pentru Netflix? Compania a obţinut doar 4 mil...

Reed Hastings, cofondatorul Netflix, a respins din plin...

Economie
EXCLUSIV GÂNDUL FINANCIAR: Cristian Păun, preşedinte...

Fondurile alocate programului AGRO IMM INVEST vor fi su...

Economie
România, pe locul 2 la ovine şi pe locul 9 la bovine ...

La efectivele de bovine, România s-a situat pe locul n...

Economie
BNR a revizuit în sens ascendent rata anuală a infla...

Rata anuală a inflaţiei se va înscrie pe o traiector...

Economie

Renunțarea la obligativitatea măștii, un risc imens? Experții arat...

Publicația The Daily Beast a subliniat recent că „este normal normal să le spui persoanelor vac...

Legislaţia muncii a fost modificată. Ce trebuie să ştii despre noile prevederi...
Reglementată în legislaţie din 2018, telemunca a luat amploare în ultimele luni. Iar ultimele modificări ...
Sondaj: Irlandezii sunt cei mai dispuși din UE să accepte vaccinul anti-COVID...
Irlandezii sunt cei mai dispuși dintre cetățenii statelor membre ale Uniunii Europene (UE) să accepte vacc...
Afacerea ”Dieta”. Studiu de caz: Ohvăz...
Să mânânci sănătos, să mai scazi la calorii, să iei ceva bun, dar care să nu te afecteze de loc nici ...
Economie
Bilanţul unui an de restricţii la nivel mondial: Pest...

Numărul de joburi din industria turismului şi călăt...

Economie
Elon Musk nu e singurul. Miliardari celebri care sufer...

Elon Musk, CEO-ul Tesla, a dezvăluit că este prima pe...

Economie
Huawei îşi consolidează prezenţa pe piaţa locală ...

Huawei România este una dintre puţinele companii de p...

Economie
Qatarul pivot către China și schimbarea strategiei...

De la începutul anilor 1990, Qatarul a depins de compa...

Economie: Premieră în sistemul energetic: cărbunii ies de pe podiumul producătorilor

Cărbunii au livrat anul trecut 16,5% din energia României, situaţie fără precedent în contextul în care marile termocentrale din bazi...

Economie: GÂNDUL FINANCIAR: Violența domestică. Anca Dragu, președinta Senatului: „Ne trebuie instituții și mecanisme care efectiv să protejeze femeile”

Violența domestică, traficul de persoane și drepturile persoanelor cu dizabilități sunt trei dintre domeniile pentru care președinta S...

Economie: Top 2020: Las mayores empresas de Rumania

Un análisis de Business Magazine basado en datos del Registro Mercantil nos presentó, a finales de 2020, el top de las empresas más grand...

Economie: Proiect grandios pentru Salina Turda: 27 de milioane de euro vor fi investite pentru modernizarea Minei Iosif

Finanțarea va fi atât din partea municipalității cât și de la Uniunea Europeană. Autoritățile locale doresc astfel dublarea...

Economie: Investiţii inteligente, în plină pandemie. Cum a luat naştere primul Coffee-to-Go pe roţi din Iaşi

În perioada asta mulţi ar evita orice investiţie. Dar pentru un om cu experienţă în afaceri oportunităţile apar în orice moment. Ia...

© Copyright 2021 i-Stiri.ro - Stiri din ziare, reviste, ultimele stiri.
Continutul si imaginile stirilor sunt © Copyright-ul site-urilor de la care au fost preluate. i-Stiri.ro nu este raspunzator pentru continutul lor.